Aller au contenu

Hygiène

21 réponses à ce sujet

#1 crous

• Membres
  • 129 messages

Posté 26 juin 2010 - 10:43

Je travaille dans un EHPAD depuis 3 ans. Suite à un changement de direction, le nouveau credo est l'économie.
Or une des économies qui m'est demandée est de mettre les bandes velpeau utilisées à laver. :sad:
Ce lavage se ferait dans la machine à laver de l'établissement et la plaie que recouvre ces bandes coule ++ est bien que non infectée n'est pas des plus propres.
Cette directive me choque au niveau de l'hygiène et je voulais savoir ce que vous en pensez. :happy:
D'autre part si je veux m'y opposer comment puis faire, que puis je mettre en avant (recommandations ou autres) . Je précise que l'ambiance est un peu tendue... :blush:

#2 val30

• Membres
  • 45 messages

Posté 26 juin 2010 - 12:06

Voir le messagecrous, le 26 juin 2010 - 10:43 , dit :

Je travaille dans un EHPAD depuis 3 ans. Suite à un changement de direction, le nouveau credo est l'économie.
Or une des économies qui m'est demandée est de mettre les bandes velpeau utilisées à laver. :sad:
Ce lavage se ferait dans la machine à laver de l'établissement et la plaie que recouvre ces bandes coule ++ est bien que non infectée n'est pas des plus propres.
Cette directive me choque au niveau de l'hygiène et je voulais savoir ce que vous en pensez. :happy:
D'autre part si je veux m'y opposer comment puis faire, que puis je mettre en avant (recommandations ou autres) . Je précise que l'ambiance est un peu tendue... :blush:
mon dieu j'ai l'impression de me retrouver 20 ans en arriére quand on lavait les bandes velpeau et les compresse abdo au bloc!!! la prochaine étape ce sera quoi faire les compresses( si si je l'ai fais on avait des grands rouleaux de gase que l'on découpaient et ensuite on pliait pour faire les compresses!! )et le retour de la seringue en verre! l'économie d'accord mais pas au prix de la sécurité et que dit le CLIN ?
peut être peux tu t'appuyer sur le CCLIN
COURAGE

#3 Charlaine

• Membres
  • 15 243 messages

Posté 28 juin 2010 - 06:15

Brrr !!! ça fait frémir... moi je revois l'aide-soignante arriver les bras pleins de bandes velpeau enchétrées... "Les stagiaires !! On a besoin de vous !!".... et voilà l'après-midi passé à démêler tout ça et à les rouler (pour ne pas se les rouler :blush:), je revois aussi la panseuse instrumentiste nous hurler dessus parce que les fils des compresses pliées la veille dépassaient...
Et les aiguilles à aiguiser ? Sérieusement... j'utiliserais bien la réponse miroir "Et vous accepteriez que je vous pose la bande velpeau qui a déjà servit à Mr untel en cas d'urgence ?" ça laisserait sans voix, pour sûr...
Le CLIN, et du côté de l'ANAES ou HAS, vous êtes déjà allé voir ? ... Chercher avec les mots clefs du style "recommandation pansement d'ulcère"...
Charlaine Durand
Cadre de santé infirmier
Formatrice en IFSI

"Pour que le mal triomphe... il suffit que les hommes de bien ne fassent rien" Edmund Burke, Homme d"état et philosophe irlandais.

#4 val30

• Membres
  • 45 messages

Posté 28 juin 2010 - 07:33

Voir le messageCharlaine, le 28 juin 2010 - 06:15 , dit :

Brrr !!! ça fait frémir... moi je revois l'aide-soignante arriver les bras pleins de bandes velpeau enchétrées... "Les stagiaires !! On a besoin de vous !!".... et voilà l'après-midi passé à démêler tout ça et à les rouler (pour ne pas se les rouler :happy:), je revois aussi la panseuse instrumentiste nous hurler dessus parce que les fils des compresses pliées la veille dépassaient...
Et les aiguilles à aiguiser ? Sérieusement... j'utiliserais bien la réponse miroir "Et vous accepteriez que je vous pose la bande velpeau qui a déjà servit à Mr untel en cas d'urgence ?" ça laisserait sans voix, pour sûr...
Le CLIN, et du côté de l'ANAES ou HAS, vous êtes déjà allé voir ? ... Chercher avec les mots clefs du style "recommandation pansement d'ulcère"...
souvenir souvenir!!!!! :sad:
je constate qu'on a connue les mêmes galéres
et si on resortait les poupinels!!! :blush:

#5 Pascal

• Membres
  • 24 301 messages

Posté 28 juin 2010 - 08:14

Chouette! Et la pince à servir dans qui trempe dans l'alcool, et les thermomètres rectaux ... :blush:
Pascal Becker
Cadre Supérieur de Santé
IFSI Lionnois (54)

#6 angee

• Membres
  • 609 messages

Posté 29 juin 2010 - 08:54

c'est vrai que là se pose vraiment le problème de positionnement cadre. Comment faire passer une information venant de la direction alors que nous ne sommes pas d'accord? C'est vrai qu'il faut s'appuyer sur le CLIN, dire ce que l'on en pense à la direction et croiser les doigts pour que cela porte ses fruits! Et si ça ne suffit pas, comme dirait notre prof de management: si vous n'êtes pas d'accord partez! Facile à dire...
cadre de santé dynamique recherche une équipe effidaptée, n'ayant pas de désidératas particuliers pour les plannings, pouvant travailler de jour comme de nuit et les week end, répartissant les congés idéalement sur l'année...
non je plaisante, les plannings seraient si monotones ainsi!

on ne nait pas femme, on le devient... Simone de Beauvoir

#7 Lydie B.

• Membres
  • 1 165 messages

Posté 29 juin 2010 - 10:55

Voir le messagePascal, le 28 juin 2010 - 08:14 , dit :

Chouette! Et la pince à servir dans qui trempe dans l'alcool, et les thermomètres rectaux ... :blush:

et les sondes à lavement réutilisables aprés trempette :happy:
Lydie B
cadre de santé M.E.R.

"C'est une belle harmonie quand le faire et le dire vont ensemble", Montaigne.

#8 Charlaine

• Membres
  • 15 243 messages

Posté 29 juin 2010 - 07:13

Dans la série, je détestais les lavages de vessie avec deux cupules "stérilisées" au flambage à l'alcool et le lavage de vessie dans les sondes urinaires en latex stérilisées au formol, à l'aide de la seringue de guyot... L'enfer des stagiaires ce soin...

Remarquez que l'injection avec les seringues en verre (piquage démonté obligatoire pour les pauvres patients) où vous aviez le piston qui coinçait au milieu de l'injection, quand il ne tombait pas au milieu du lit parce que trop grand pour le corps de la seringue, c'était aussi folklo...

Il est sans doute nostalgique ce monsieur.... mais la douleur en ce temps là.... douillet va ! :blush:
Charlaine Durand
Cadre de santé infirmier
Formatrice en IFSI

"Pour que le mal triomphe... il suffit que les hommes de bien ne fassent rien" Edmund Burke, Homme d"état et philosophe irlandais.

#9 Galiaud

• Membres
  • 38 messages

Posté 08 juillet 2010 - 10:48

Bonsoir,

Plusieurs solutions s'offrent à vous la première et non des moindres : la precription médicale, qui stipule clairement la réalisation d'un pansement avec tel ou tel matériel.
La seconde et c'est là que je ne comprends pas très bien cette mesure budgétaire: Tous les ehpad de France et de Navarre doivent obligatoirement, depuis août 2009, percevoir une dotation -assez confortable- pour ACHETER les dispositifs médicaux. Cette dotation ne peut servir qu'à cela et à rien d'autre; Jusqu'à présent je n'ai entendu nul part que cette dotation était insuffisante (maintenant mes oreilles ne sont peut être pas assez grandes je vous le concède) En tout état de cause, si au mois de juillet votre dotation est épuisée, il doit s'agir d'une mauvaise répartition de cette dotation, mais il y a toujours la possibilité de négocier le montant de cette dotation, justificatif des dépenses à l'appui. Merci de nous tenir informée, vous avez aiguisé ma curiosité...! Bon courage,

Galiaud

#10 crous

• Membres
  • 129 messages

Posté 11 juillet 2010 - 01:46

"Et si ça ne suffit pas, comme dirait notre prof de management: si vous n'êtes pas d'accord partez! Facile à dire... " dit Angee.
Là en revanche, c'est à moi que l'on a dit de partir si je ne voulais pas... il semblerai que depuis que j'ai annoncé ma volonté de rentrer en IFCS on me pousse fermement vers la sortie ..Mais ça tombe bien, je viens d'être recue !!Par contre pour le financement...
Je n'ai pas pu avoir accès aux détails de la comptabilité et je pense qu'un joyeux mélange est fait entre les dotations soins, hébergement et dépendance...L'idée du lavage semble avoir été abandonnée depuis que j'ai évoqué l'idée de se renseigner auprès des instances..
Au fait la prescription ne stipule pas que les bandes doivent être neuves :)

#11 Galiaud

• Membres
  • 38 messages

Posté 12 juillet 2010 - 03:48

Voir le messagecrous, le 11 juillet 2010 - 01:46 , dit :

"Et si ça ne suffit pas, comme dirait notre prof de management: si vous n'êtes pas d'accord partez! Facile à dire... " dit Angee.
Là en revanche, c'est à moi que l'on a dit de partir si je ne voulais pas... il semblerai que depuis que j'ai annoncé ma volonté de rentrer en IFCS on me pousse fermement vers la sortie ..Mais ça tombe bien, je viens d'être recue !!Par contre pour le financement...
Je n'ai pas pu avoir accès aux détails de la comptabilité et je pense qu'un joyeux mélange est fait entre les dotations soins, hébergement et dépendance...L'idée du lavage semble avoir été abandonnée depuis que j'ai évoqué l'idée de se renseigner auprès des instances..
Au fait la prescription ne stipule pas que les bandes doivent être neuves :)

La prescription peut préciser bandage, stérile et/ou visiblement propre...

Je souris en vous lisant :o) :o) Il existe en effet une telle disparité dans les modalités de gestion d'un établissement à un autre... maius aussi et surtout une telle disparité dans les compétences mises en oeuvre .. ou pas... :o)
Mais effectivement, il peut être vivement recommander de fuir...

#12 Charlaine

• Membres
  • 15 243 messages

Posté 12 juillet 2010 - 07:22

C'est quand même de plus en plus fréquent que l'on écrive ceci sur le forum en guise de conseil : "Fuyez"... je me rappelle dernièrement d'une clinique où tout le personnel a fait grève... avec réorientation des patient vers d'autres structures.... Mais enfin, que devient le monde de la santé ? Est-ce lié seulement aux restrictions budgétaires ? La politique sociale menée dans les établissements a aussi son importance... sa responsabilité allais-je écrire... :happy:

A force de fuir, où finirons-nous par atterrir ? Et on nous parlera de fidélisation des employés, de sentiment d'appartenance... :blush:
Charlaine Durand
Cadre de santé infirmier
Formatrice en IFSI

#13 Galiaud

• Membres
  • 38 messages

Posté 12 juillet 2010 - 08:05

Voir le messageCharlaine, le 12 juillet 2010 - 07:22 , dit :

C'est quand même de plus en plus fréquent que l'on écrive ceci sur le forum en guise de conseil : "Fuyez"... je me rappelle dernièrement d'une clinique où tout le personnel a fait grève... avec réorientation des patient vers d'autres structures.... Mais enfin, que devient le monde de la santé ? Est-ce lié seulement aux restrictions budgétaires ? La politique sociale menée dans les établissements a aussi son importance... sa responsabilité allais-je écrire... :happy:

A force de fuir, où finirons-nous par atterrir ? Et on nous parlera de fidélisation des employés, de sentiment d'appartenance... :blush:

Bonsoir,

Voilà des questions essentielles, d'une part quant à la qualité des prestations proposées aux usagers, d'autre part quant aux conditions de travail. Pour ma part, je pense qu'un cadre bien traité est un cadre effiscient, ce qui s'applique à n'importe quel professionnel. SI tous les professionnels fuyaient avec le vif espoir d'être mieux traités, l'employeur réflechirait. Je l'ai déjà écrit sur le forum, un recruteur, pour lequel vous déménagez, se sent flatté et enclin à répondre à vos raisonnables exigences en matière de conditions de vie au travail. L'employeur que vous quittez ,en expliquant les raisons de votre départ, il réfléchit, enfin c'est à espérer. Le positionnement d'un cadre commence dans sa capacité première à poser les conditions de son recrutement...mais aussi à initialiser les politiques sociales qui peuvent être menées au sein des établissements.

Ne hurlez pas, je vais tapoter sur mon clavier une affirmation politiquement incorrecte , attention.... Je me lance ...

Nombreux sont les soignants effroyablement ancrés dans leurs habitudes, ancrés dans leurs conditions de travail peu enviables, et ils se plaignent, et ils se plaignent, ils ne proposent généralement pas grand choses pour améliorer leurs conditions de vie au travail... Certains estiment même-inconsciemment-que plus ils vont se plaindre, plus ils vont verser de litres de sueur, plus ils seront reconnus... Mais rien, il ne se passe rien qui vient améliorer leurs quotidiens, voilà aussi qui vaut pour certains cadres.

J'ai LA CHANCE, [car je reconnais que c'est une chance], d'avoir toujours pu choisir mes affectations, et à chaque fois que mes conditions de recrutement étaient quelque peu grignotées, j'alertai gentillement mon employeur, pour lui faire remarquer la détérioration des conditions initiales de recrutement, s'il n'y avait pas de possibilité de modifier ou si j'aspire à une évolution de ces conditions de travail, et bien je vais voir ailleurs... Le prix de la qualité de vie au travail repose sur la possibilité de mobilité, rester en poste 5 années me semble être une bonne moyenne... et ce ne sont pas les postes de cadre qui manquent.

OUI, je sais, plus facile à dire qu'à faire quand on a une famille, une maison etc... :sad:

#14 Charlaine

• Membres
  • 15 243 messages

Posté 13 juillet 2010 - 09:00

Si c'était aussi simple Galiaud... j'ai beaucoup bourlingué, mais je dois reconnaître que la fonction publique sont mes pires vécus professionnels.
Réfléchir ? Non, je ne crois pas... ou alors lorsqu'il aura vraiment du mal à recruter au point de devoir perdre une partie de son activité par la fermeture des services. Pas avant.
Le fait de ne pas être "licenciable" dans la fonction publique a un effet pour le moins pervers : on reste avec les mêmes, pendant des années... et à chaque fois que je vois un dysfonctionnement perdurer, je me demande toujours à qui le crime profite. Hélas, il y a trop de personnes sur la liste pour songer à pouvoir faire réfléchir lors de votre départ.. quand encore on on ne vous propose pas de vous aider à partir parce que votre discours dérange... Je suis amère, hein ? Non tristement réaliste.
Charlaine Durand
Cadre de santé infirmier
Formatrice en IFSI

#15 Galiaud

• Membres
  • 38 messages

Posté 14 juillet 2010 - 12:47

Voir le messageCharlaine, le 13 juillet 2010 - 09:00 , dit :

Si c'était aussi simple Galiaud... j'ai beaucoup bourlingué, mais je dois reconnaître que la fonction publique sont mes pires vécus professionnels.
Réfléchir ? Non, je ne crois pas... ou alors lorsqu'il aura vraiment du mal à recruter au point de devoir perdre une partie de son activité par la fermeture des services. Pas avant.
Le fait de ne pas être "licenciable" dans la fonction publique a un effet pour le moins pervers : on reste avec les mêmes, pendant des années... et à chaque fois que je vois un dysfonctionnement perdurer, je me demande toujours à qui le crime profite. Hélas, il y a trop de personnes sur la liste pour songer à pouvoir faire réfléchir lors de votre départ.. quand encore on on ne vous propose pas de vous aider à partir parce que votre discours dérange... Je suis amère, hein ? Non tristement réaliste.

D'accord, entièrement d'accord.
Les cadres ont un role majeur avec les directeurs pour lutter contre la léthargie de certains fonctionnaires.
Cela commence par des évaluations annuelles AUTHENTIQUES. Perso, je signe zéro évaluation qui ne correspond pas à mon opinion. ce préalable figure dans mon package d'égiences lors de mon recrutement.

Nous croulons sous les chartes, je ne vais bientot plus avoir assez de murs pour les afficher :happy: :sad: , mais je ne serai pas contre une convention nationale de conditions de recrutement des cadres, cette convention reposerait sur un socle de partenariats avérés et de pluri reconnaissances en matière décisionnelle par exemple... à votre triste réalisme, je persiste à vouloir afficher persévérance et optimisme...

La pénurie d'infirmière a permi à nombre d'entre elle d'élever le niveau de leurs exigences au moment de leur recrutement... pourquoi pas nous ?...Je ne cracherai jamais dans la soupe, je suis un pur produit fonction publique, je persiste à penser que la où il y a une volonté il y a un chemin... :blush:

#16 [Invité]vaporcsale_*

• Guests

Posté 05 mars 2013 - 08:42

Lionel Messi scored four goals as Barcelona recorded a thumping 5-1 win over Osasuna at the Camp Nou on Sunday wear mercurial vapor 9. The Catalan giants showed no signs of residual damage from their first Liga defeat of the season at the hands of Real Sociedad last weekend, completely dominating the visitors, who played the majority of the match with ten men. Messi got the ball rolling with his first 11 minutes in, and despite Raoul Loe wear nike mercurial vapor 9 briefly restoring parity, Alejandro Arribas' red card for handball just before the half hour mark signalled the end of Osasuna's challenge, and allowed the Argentine to strike again from the penalty spot. Shortly before half time, Pedro added the Blaugrana's third despite suspicions of offside, but luck was never on the visitors' side, and a quickfire double from Messi minutes after the restart completed their miserable outing wear nike mercurial vapor 9 fg. Barca reopen their 11 point gap over second-placed Atletico Madrid, though that advantage could be reduced to eight points should the capital outfit triumph at Athletic Bilbao later on Sunday. David Villa, Carles Puyol and Thiago Alcantara were all handed starts by Jordi Roura, who elected to rotate his squad, with the likes of Andres Iniesta and Jordi Alba on the bench. The Catalan giants were gifted the lead after only 11 minutes, when a dreadful clearance from Andres Fernandez was punished by Messi, who danced around the Osasuna keeper before slotting home, after excellent work by Xavi wear nike mercurial vapor 9 tf to pounce on the loose ball. However, the visitors were back in the game with 24 minutes on the clock. Barca failed to properly clear, and Marc Bertran’s cross ricocheted to the edge of the area, where Loe was waiting to drill precisely into the bottom left corner. But Osasuna joy barely lasted three minutes, because Arribas handball inside the box earned him an early bath with his second yellow card, and gave Messi the perfect opportunity to restore the hosts lead from the spot with a cool penalty that sent Fernandez the wrong way. The Argentine could have completed his hat-trick seven minutes before half time, but after doing so well to steal ahead of Bertran at the near post, he could only direct his finish onto the woodwork wear nike mercurial vapor 9 ag. But Barca would get their third in controversial circumstances two minutes later. Xavi’s pass found Dani Alves at least a yard offside, but no flag was forthcoming, giving the Brazilian fullback the time he needed to pick out Pedro to score. It was 4-1 shortly after the restart, as Villa did well to slip a clever pass between a defender to pick out Messi, who rounded Fernandez for the second time to slot home. And before Osasuna had even caught their breath, Barca had their fifth. Adriano this time set events in motion with a devilish low cross into the area, where Messi ghosted ahead of his man to score for the fourth time wear nike mercurial vapor 9 ic. The Catalans were on fire, and had further chances to extend their lead. Substitute Alexis Sanchez dragged a swivel shot just wide, before Villa blasted over the bar and was thwarted by Fernandez at the death. But despite no more goals forthcoming, Barcelona finished the match in complete control, and wasted little time in putting last week's shock result at the Anoeta Stadium behind them.

#17 [Invité]siboshop_*

• Guests

Posté 05 mars 2013 - 08:49

Spain's Amancio Ortega wear Isabel Marant Dicker, the co-founder of the Inditex fashion group, leapt over Warren Buffett and France's Bernard Arnault to become the world's third richest person on Forbes' 2013 annual ranking of billionaires, with an estimated net worth of $57 billion buy isabel marant. Mexico's Carlos Slim, who has taken a hit from the slump in the share price of his America Movil telecoms group since the list was calculated as of February 14, remained the richest person with a fortune of $73 billion, and Microsoft co-founder Bill Gates held on to the No. 2 spot with a net worth of $67 billion. Ortega's fortune increased $19.5 billion, the biggest gain for any of the billionaires, from the report in 2012 isabel marant shop. He jumped two places and bumped Buffett, chairman and chief executive of conglomerate Berkshire Hathaway Inc with a fortune of $53.5 billion, out of the top three to the No. 4 spot for the first time since 2000. "Warren had a great year, it's just that Amancio Ortega had a better year," Forbes magazine editor Randall Lane said of the co-founder of Zara. "He has one of the dominant apparel lines in Europe." Arnault wear Isabel Marant Jacob, of the LVMH luxury goods group, dropped to 10th place with $29 billion. Slim, 73, made much of his fortune in telecommunications but also branched out into retail, commodities, finance and energy. "To see Carlos Slim again broaden his lead and certify himself as the richest man in the world is a statement that wealth truly is global and not an American monopoly like it sometimes felt for many decades," Lane added in an interview wear Isabel Marant Fringe. Rising stock markets fueled in part by monetary stimulus by the U.S. Federal Reserve, and robust consumer brands fortified the fortunes of those already on the list and drove many of the 210 new billionaires onto it. Oracle Corp's Larry Ellison, with a fortune of $43 billion, rounded out the top five in the ranking that included a record 1,426 billionaires, with an average net worth of $3.8 billion wear Isabel Marant Bobby. Forbes' 27th annual ranking is the biggest ever and has the largest jump in total number of people added in one year. "It is a very good year to be a billionaire, and a much easier year to be a billionaire. You have those economic forces and global markets going up and that is pushing more people over the threshold," Lane explained. Brazilian mining, energy and shipping magnate Eike Batista wear Isabel Marant Bayley, whose net worth fell $19.4 billion, was the biggest loser on the 2013 list. He dropped from No. 7 in 2012 to 100. The total net worth of the world's billionaires is $5.4 trillion, according to Forbes, up from $4.6 trillion in the previous ranking. The United States led the list with 442 billionaires, followed by 386 from Asia and the Pacific region, with 122 in China alone. Europe was close behind with 366, including 110 in Russia. The Americas, not including the United States, had 129 and the Middle East and Africa 103 wear Isabel Marant Betty. "There will be more Asian billionaires than American billionaires by the end of this decade, actually by the middle of this decade," said Lane. "That is a statement about where global growth is." Americans captured five of the top 10 spots including brothers Charles and David Koch, owners of Koch Industries Inc, who tied for sixth place with $34 billion each. France's Liliane Bettencourt, of the L'Oreal wear Isabel Marant Lazio cosmetics empire, is the world's richest woman, coming in ninth with a $30 billion fortune. Li Ka-shing, who controls the Hong Kong-based conglomerate Hutchison Whampoa, is the wealthiest man in Asia with a $31 billion fortune, putting him in eighth place. New York Mayor Michael Bloomberg, the founder of financial data firm Bloomberg LP, a competitor of Thomson Reuters Corp, just missed the top 10, rising to 13th place from 20th with a net worth of $27 billion wear Isabel Marant Willow. Thirty-four more women, including American fashion designer Tory Burch, made the list for a total of 138. The youngest billionaire was 28-year-old Internet entrepreneur Dustin Moskovitz. The former college roommate of Facebook founder Mark Zuckerberg and an early investor in the social networking site, came in at No. 353 with a net worth of $3.8 billion. Another newcomer was GoPro's Nicholas Woodman with a fortune of $1.3 billion. The privately owned company makes wearable cameras. Renzo Rosso wear Isabel Marant Boston of the Italian fashion company Diesel was also new to the list with a $3 billion net worth. "It's a cultural sea change when you can come up with an idea, actualize the idea, monetize the idea and become a billionaire by your 40th birthday. That just didn't happen in the pre-Microsoft era," Lane said of the young billionaires. U.S. banker and philanthropist David Rockefeller, 97, was the oldest, placing 527th with $2.7 billion. Sixty people dropped off the list, including Mark Pincus wear Isabel Marant Bekket of social gaming company Zynga Inc and Aubrey McClendon, the outgoing CEO and former chairman of natural gas producer Chesapeake Energy Corp.

#18 imoutlet

• Membres
  • 9 messages

Posté 05 mars 2013 - 08:55

Conde Nast International has led a $20m investment in farfetch isabel marant online, the world’s leading e-commerce marketplace for independent fashion boutiques; it was announced by Jonathan Newhouse, Chairman and Chief Executive. Existing investors Advent Venture Partners, Index Ventures and e.ventures also participated in the fundraising wear isabel marant sneakers.“farfetch has a unique position, connecting boutiques around the world by e-commerce to sophisticated fashion customers like our magazine readers and website users. It’s a natural for Condé Nast,” commented Newhouse. Jose Neves, Founder and Chief Executive of farfetch, remarked “This investment will fuel our entry to new markets while assisting our growth in existing ones wear isabel marant boots. Our goal to build a unique curated global franchise in online designer fashion is brought several steps closer through the exciting involvement of Condé Nast.” James Bilefield, President of Condé Nast International Digital, adds “As the leading multimedia publisher connecting people to the fashion brands they love, this investment underlines our commitment to extend the scope of our activities and back great entrepreneurs isabel marant outlet. It follows the recent news of our involvement with the e-commerce businesses Monoqi and Renesim in Germany, plus the investment activity of our parent company Advance Publications in the USA wear isabel marant bekett.” As part of the investment, James Bilefield will join the farfetch board. farfetch launched in 2008 and brings together luxury brands from over 250 of the world’s most respected independent fashion boutiques for men and women. With 82,000 highly curated products from over 2,000 of the world’s best brands, farfetch currently has 150,000 customers in over 140 countries wear isabel marant bayley sneakers. farfetch is backed by Advent Venture Partners, Index Ventures, e.ventures and Condé Nast International. farfetch is the curated online marketplace that brings together over 250 of the best independent global fashion stores, making their 82,000 highly curated products available at the click of a button wear isabel marant bobby sneakers. With its head office in London and satellite offices in Portugal, L.A and Brazil, farfetch forms the hub of a global fashion community that unites independent boutiques with fashion lovers. This pioneering concept brings together the collections of Europe and North America’s most influential wear isabel marant dicker boots, multi-brand designer boutiques, and so provides customers with an unrivalled range of labels and products in one easy-to-shop website.

#19 jingskibgaq

• Membres
  • 9 messages

Posté 19 mars 2013 - 03:42

If you didn't file a tax return because you didn't owe taxes, you may be missing out on a tax refund.

How can that be?

A tax refund could be coming to you if your employer withheld taxes from your paycheck, you paid estimated quarterly taxes, or your IRA custodian or 401 plan withheld taxes when you withdrew money from the plan.

Or you could be due a payment from that has nothing to do with what you had withheld. It's a payment from the US Treasury called the . The EITC is credit paid to individuals earning below certain thresholds.

More about that shortly.

But here's the catch: The IRS won't send you any money unless you file a tax return.

Say you didn't file in 2008, 2009, 2010 and 2011. You can still file 2009 through 2011, but you've missed out on 2008. There is a Sac Louis Vuitton Artsy three-year limit on recovering refunds. If you were due a refund in 2008, the money becomes the property of the , explained , the Connecticut spokeswoman for the IRS.

Because of the three-year rule, you must act within the next few weeks to get your 2009 refund. After April 15, you lose that opportunity.

The IRS has about $917 million on its hands that it would like to return to the 984,400 Americans who have refunds coming to them for the 2009 tax year, according to Besunder. About $13 million in refund money is waiting to be claimed by 12,000 Connecticut residents. Another $65 million is owed to 63,000 New Yorkers.

Here is what you need to do.

Do your 2009 tax return first, then turn to 2010 and 2011.

The first step is to get your 2009 tax information together, including W-2s, 1099s and cancelled checks for estimated tax payments. Go to your bank or employer to get copies. If you don't succeed, contact the IRS to request a "transcript" for the 2009 tax year, which will provide tax payments made by you or on your behalf for 2009. There is no charge for transcripts.

To get your transcript, call the IRS at 1-800-829-1040. You'll hear a recorded message; follow the instructions for "tax history." You'll be asked to enter your Social Security number. You can also hold for an operator and ask that the transcript be faxed or sent to you.

You can also complete IRS Form 4506-T "Request for Transcript of Tax Return," which you can get online at But watch your timing. You only have a few weeks left for 2009 refunds.

Next, get a copy of the tax form you'll be filing for the 2009 tax year. You won't be able to file electronically, according to Besunder, so you'll need to file a paper return, and properly mail it in a timely fashion .

You can get a 2009 Form 1040 or 1040-A online at irs.gov.

You can also call the IRS at 800-TAX-FORM to request a form, but again, be alert to the deadline. Link to 1040 forms on IRS site -- click on Form 1040 that has 2009 as its revision date at You can find the Instructions for form 1040 at

Just in case you're wondering if you're walking into a trap by filing late, the answer is no. There is no penalty for filing a late return qualifying for a refund.

I promised to return to the subject of EITC. You will get a check from the Treasury if you earned less alexander wang balenciaga bags than certain amounts.

The best way to find out if you qualify is to use the IRS' Louis Vuitton sac EITC Assistant , which you can find online at

You'll see an Assistant for 2010, 2011 or 2012, but not 2009. I suggest using the 2010 assistant to get an idea of how to qualify and then apply the 2009 thresholds that I'll give you below.

For 2009, a single person with no children needs to have earned less than $13,440 to qualify . At the other extreme, a married couple filing jointly with three or more children can qualify if they earned less than $48,279 in 2009 . For more information, on EITC, you'll want to read IRS Louis Vuitton 2013 Publication 596, which you can find online.

To look up the 2009 thresholds, go to

Be a good neighbor. Spread the word.

, JD, LLM, award-winning author of Portefeuilles Louis Vuitton "The AARP Retirement Survival Guide: How to Make Smart Financial Decisions in and Bad," and "Managing Retirement Wealth: An Expert Guide to Personal Portfolio Management in Good Times and Bad," is principal of Jackson, Grant Investment Advisers, Inc. of Stamford. Please e-mail her with questions at readers@juliejason.com or write to her c/o The Advocate, 9A Riverbend Drive South, Box 4910, Stamford, CT 06907. Copyright 2013 Julie Jason.

#20 jingskibgaq

• Membres
  • 9 messages

Posté 21 mars 2013 - 03:31

Talbot has since renounced her tinsel-trimming ways. These days, she's more likely to be found spruiking the growing awareness that Christmas doesn't have to be kitsch.

Advertisement
Nature is a strong theme this year, for example: white-washed ornaments, timber surfaces and fresh trees dressed up with folkloric ornaments and Sac Louis Vuitton Totally maybe a feather or two. For a bit more glamour, ice blues, emerald greens and even a bit of glitter lend a magical mood while DIY and home-made crafts can be an affordable way to dress up the home without looking cheap.

''We don't want fake things around us,'' Talbot says. ''We want things Sac Balenciaga Giant City that have quality and longevity.''

For the Sydney owners of online boutique The Minimalist (), Leah and Darius Taylor, the latest look is all about quirky, hand-made pieces with a pop of colour. Their store sells geometric paper pendants, skull ornaments and antler tea towels for Christmas, as well as limited-edition cards and washi, Japanese gift tape made from a type of art paper.

Leah is also a fan of pine cones, hand-made wreaths and fairy lights - in moderation. At home, she has created a makeshift Christmas tree from bare branches bought from the flower markets, the tips painted white. For decorations, she prefers odd mixes of ornaments rather Louis Vuitton sac than matching baubles.

''Something that has a little bit more value than just those mass-produced kind of things everyone else has,'' Leah says.

Shopping centres have upped the cool factor, too. At Chifley Plaza in Sydney's central business district, creative agencies Fabio Sac Louis Vuitton Homme Ongarato Design and Gloss Creative have installed a nostalgic adult Discount Alexander bags wonderland with eight giant dolls up to four metres high. Made from American oak, mirrored foil, perspex and coloured detailing, the collection is a contemporary take on traditional hand-made wooden toys.

''We actually wanted people to feel something for the decorations,'' the creative director of Gloss, Amanda Henderson, says. ''The childhood psyche was really attractive to us because that's what Christmas is about in a way. Every adult can remember the wooden toys from when they were young. What we loved about those toys was their simple graphic shapes and funny attitudes and collective charm. We wanted to deliver [that] with an adult aesthetic so they have this sophistication and they're art-like and refined but still whimsical.''

But old-fashioned tradition still has its place, Talbot says. One way to honour the passing of a loved one, for example, might be to bring out their old china at a family dinner.

And there's no reason why apartment-dwellers should miss out on the fun. Many are getting creative with compact Christmas trees - for example by knocking together a structure with reclaimed timber, decorating pot plants or painting trees that sit up flat against the wall. In her own home, Talbot and her husband have set up an MDF tree, which they each decorate with a new bauble each year.

''It's so easy to let Christmas pass by but I don't think we should,'' Talbot says.

The Minimalist pop-up store runs until December 27 at 374 Crown Street, Surry Hills.

#21 ibshop

• Membres
  • 3 messages

Posté 25 mars 2013 - 04:53

This summer, Canadians will have an opportunity to get a sneak peak at the best of Filipino fashion industry through an event called Canada Philippine Fashion Week, taking place from June 10-14, 2013, in Toronto. Brainchild of the popular Canadian broadcaster, creative director, TV host and executive producer of Filipino descent Jeff Rustia wear isabel marant dicker boots, the five-day-long event will be a mix of catwalk presentations and cultural display of Philippines’s festivals such as Sinulog, Ati-Atihan, Moriones and Flores de Mayo. Manila-based designers Francis Libiran, John Ablaza, Roland Alzate, Norman Noriega and Leonard Co as well as Filipino-Canadian Noel Crisostomo are going to present their eclectic creations at the event isabel marant shop. Paying homage to Filipino nationalist and reformist José Rizal, the event will include an exhibition titled The Fashion Statement of Jose Rizal which will display pieces of clothing and other accessories worn by the national hero. In addition to the Filipino fashion and cultural celebrations, the event will also host a competition Project Terno wear isabel marant bobby sneaker for Canadian fashion designers, who will be asked to design their versions of the Philippine traditional dress for women called terno. All proceeds from the event will go to Jeff Rustia-founded ‘Kol Hope Foundation for Children’, a non-profit organization working for kids with disabilities in Canada and the Philippines wear isabel marant bekket sneaker.

#22 nmvix

• Membres
  • 2 messages

Posté 25 mars 2013 - 05:06

England completed the formalities of outclassing the minnows of San Marino to record their biggest win since October 1987. Roy Hodgson wear nike mercurial vapor 9 side repeated the eight-goal Wembley victory against Turkey in a predictable mis-match when faced with the country ranked lowest in the world standings in 207th place. England can take credit for a job ruthlessly done and will be pleased to have suffered no injuries or any serious alarms before they head to Podgorica for Tuesday's more testing World Cup qualifier against group leaders Montenegro, who are two points clear of England having beaten Moldova. Allesandro Della Valle wear mercurial vapor 9 early own goal set England on their way and Alex Oxlade-Chamberlain, Jermain Defoe, Ashley Young and Frank Lampard added more before the interval. Wayne Rooney, substitute Daniel Sturridge and another from Defoe completed the rout as England creditably refused to let up in the quest to improve their goal difference. With the host's best foray resulting in a second-half corner, the merits of such an embarrassingly one-sided World Cup meeting will be debated again. But England could only exert their vast superiority in a professional manner - which they did in impressive fashion. Hodgson kept captain Steven Gerrard wear nike mercurial vapor 9 cr7 back for Montenegro while Ashley Cole, one yellow card away from suspension, was replaced by Leighton Baines. And Baines was heavily involved as the procession started early, crossing from the left and forcing Della Valle to turn the ball past his own keeper Aldo Simoncini. The rest of the half was predictably one-sided as England took up permanent residence in close proximity to San Marino's goal and rattled up the scoreline. Oxlade-Chamberlain, in the side after Arsenal team-mate Theo Walcott wear nike mercurial vapor 9 fg prepared to return to England with a groin injury picked up in training, then added the second with some fine footwork and a cool finish. Defoe had already had a goal ruled out for offside when he put England three up after 35 minutes. He scored from virtually on the line after Rooney's cross picked out Oxlade-Chamberlain at the far post. The woeful standard of opposition meant it was almost an open invitation for England to score goals but there was no dispute about the quality of the fourth goal as Young rattled a magnificent rising 25-yard finish past Simoncini wear nike mercurial vapor 9 tf. And Lampard, captain on his 95th England appearance, made it five just before half-time as he was the beneficiary of more fine work from Baines to score in composed fashion. Rio Ferdinand, who withdrew from the England team to stick to administered training programme, was the subject of abusive chanting from the visiting England fans. But on the pitch, Rooney - who was a focal point for England - deservedly got on the scoresheet nine minutes after the restart with an excellent free-kick beyond the reach of the besieged Simoncini. It was his final contribution as Hodgson removed him with the more taxing examination in mind. He and Tom Cleverley were replaced by Leon Osman and Daniel Sturridge wear nike mercurial vapor 9 ic. And Liverpool's £15m striker wasted no time getting on the scoresheet with a simple header from Young's perfect cross before Defoe scored another poacher's goal to make it 8-0. It was the final act as the final whistle put San Marino out of their misery.

Concours cadre de santé

Vous souhaitez devenir cadre de santé ? Retrouvez toute l'info utile et nos conseils pour bien vous préparer aux concours.

Préparez le concours

Formation continue

Formations professionnelles en ligne pour les soignants : Alzheimer, transfusion, hygiène, douleur, calculs de doses...
Découvrir les formations

Répondre à ce sujet